Innehåll

13 June 2010

Prosa: Ingen hora.

- Kolla där, hörde jag honom säga. Kolla den där tjejen. 
Hon är en riktig hora. Så sa han till sina kompisar.

Det enda jag kunde tänka var; Nej. Nej, jag är fanimig ingen hora. 
Jag har aldrig legat med någon för pengar. 
Inte ens visat tuttarna för några kronor. Inte ens det.

Jag tycker om att klä upp mig, klä ut mig, sminka mig, 
ha höga klackar rött läppstift fixa håret fixa naglarna 
ha kortkorta shorts urringade toppar. 
Gå på fest, röka och dricka, kyssa pojkar. Ligga med pojkar.

Men tagit betalt, det har jag aldrig gjort. 
Nej, jag är fanimig ingen hora.
Jag har svårt att bli kär, blir ofta intresserad, 
flörtardansarkysserligger, blir ihop. 
Kanske. Max en månad, sen tröttnar jag. 
Han är ful, tråkig, äcklig, dum (som i korkad), äcklig. Sa jag tråkig? 
Jag tappar intresset, lusten, passionen och han blir passé. 
Det finns många fiskar i sjön. Kanske någon roligare, 
smartare och snyggare singel som väntar på mig.

Men jag är fanimig ingen hora för det. Det skulle kännas konstigt tror jag, 
ligga med någon för pengar. Konstigt men mest obehagligt och äckligt. 
Nej jag kommer aldrig att sälja mitt sex för pengar. 
För jag är fanimig ingen hora.