Innehåll

17 November 2010

Carolina Wallin - Peréz

carolina wallin - peréz
Sångerskan Carolina Wallin Pérez kommer till Kulturmagasinet i Sundsvall den 26 november. 
Hon kommer att tolka Kent-låtar i en egen, mer jazzig och akustisk version.


Beskriv din musik i tre ord. 
– Naket, enkelt och … kul! 


Varför har du valt att göra Kent-covers? 
– Jag har alltid gillat dem, och jag har sjungit hela mitt liv. Deras texter är bara sjukt bra. 


Vad säger Jocke Berg (sångare i Kent) om dina versioner? 
– Jag har själv inte pratat med killarna i Kent, men jag vet att vi har deras stöd. 
Skivan är inspelad i deras studio Park Studio (Psykbunkern) med deras producent Stefan Boman 
och de har lyssnat på den. De gjorde till och med reklam för första singeln på sin hemsida, 
och sen när vi släppte skivan. 


Hur skiljer sig dina låtar mot Kents? 
– Mina versioner har en annan stämning, de är mindre rockiga 
och jag tror att faktumet att en tjej sjunger dem gör mycket. 


Vad kan Sundsvall vänta sig den 26:e november? 
– Det blir det sista stoppet i min miniturné i Norrland. 
Sundsvallsborna kan vänta sig en fin kväll.