Innehåll

12 March 2009

Tjuvlyssnat: Buss på stan

– Jag mår inte bra, nästan febrig, värktabletterna e slut.
– Jag måste byta grupp, schemat funkar ju inte… blir inge bra resultat.
– Nej jag vet...
– Vill bara sova, men föreläsningen då?
– Mmm, statistik o sånt.
– Vi går igenom boken.
– Mmm.
– Jag tjänar ju inget på det, åhh.
– 52, tror jag.

- Jag hoppar över det faktiskt.
- Härligt väder.
- Mmm.
- Sol också.

- Det blåser i och för sig.
- Märkligt. Ingen snö.
- Var du där igår?
- Näe.
- Lika bra.
- Jag glömde bort det, hehe.
- Jag tyckte det var kul, det tyckte jag. En grej lixom.
- Aa, forska ba va? Hahaha.
- 20 000 max i månaden för forskare.
- VA?!
- Aa, hahaha
- Knappt ens det.
- Man har ju inget liv. Du ska ju brinna för det.
- Det vore kul om man kom på någonting.
- Då ska man ju komma på någonting kul.
- Nobelpriset får man väl i kistan.
- Kariesvaccin?